Nasze działania

 

     W obszarze działania dotyczącego energii nasz ekozespół przygotował i przeprowadził w styczniu, na godzinie wychowawczej zajęcia dotyczące energii, jej źródeł i sposobów oszczędzania. Klasa została podzielona na grupy, które:
·  Wypisywały rodzaje energii i jej źródła
· Na podstawie otrzymanych informacji rysowały wykres przedstawiający zużycie energii w gospodarstwach domowych na przestrzeni kilku ostatnich lat
·  Układały puzzle przedstawiające wykorzystanie energii w życiu ludzi
· Opracowywały w formie rankingu diamentowego sposoby oszczędzania energii w naszych domach.
Podobne zajęcia nasz ekozespół przeprowadził w lutym, w klasie VI e i. Uczniowie byli bardzo aktywni. Z dużym zaangażowaniem wykonywali przydzielone im zadania.
Poniżej zamieszczamy krótką dokumentację fotograficzną naszych działań.

Ponadto podjęliśmy działania mające na celu monitoring zużycia prądu w naszych domach.


Tak przebiegała praca w grupach:

 

Nasze prowadzące Joanna Mazur, Aleksandra Krupińska :

Pani Agnieszka Górska pomaga przyczepić na tablicy narysowane w grupach wykresy zużytej energii :

Żaneta podczas omawiania rodzajów energii :

Uczniowie klasy VI zapisują na tablicy rodzaje energii :

 

Uczniowie klasy VI pracują w grupach :


           

Nasze prowadzące :

 

 

W celu poinformowania społeczności uczniowskiej w zakresie naszych działań dotyczących oszczędzania energii przygotowaliśmy i zaprezentowaliśmy w holu szkoły okolicznościową gazetkę Pt. ”Chroń środowisko – działaj energetycznie!”.

 

 

 

          Podejmując działania związane z oszczędzaniem energii i wody nasz ekozespół rozwiesił w salach lekcyjnych i toaletach szkolnych emblematy przypominające o gaszeniu światła i zakręcaniu kranów.

 

            W ramach działań związanych z zagospodarowaniem odpadów w naszej szkole od kilku lat prowadzona jest zbiórka surowców wtórnych takich jak plastikowe butelki typu PET oraz puszki aluminiowe. Raz w miesiącu, w wyznaczonych terminach uczniowie przynoszą do szkoły worki z policzonymi puszkami i butelkami. Kartki z ich ilością i swoimi danymi przekazują szkolnemu koordynatorowi, pani Agnieszce Górskiej. Następnie podana ilość butelek i puszek jest zamieniana na punkty według przelicznika: jedna butelka PET %u2013 0,5 pkt, jedna puszka ALU %u2013 1 pkt. Pod koniec roku szkolnego koordynator przekazuje zestawienie punktacji do Urzędu Miasta i na tej podstawie są kupowane i przydzielane uczniom nagrody. Nasz ekozespół też włączył się w te działania.
 

 Free Image Hosting at www.ImageShack.us

            Poza tym prowadzona jest segregacja odpadów niebezpiecznych w postaci zużytych baterii. W naszej sali lekcyjnej, podobnie, jak wielu innych, ustawione są pojemniki, do których wrzucamy przynoszone z domów zużyte baterie. Na koniec roku szkolnego specjalistyczna firma odbiera te odpady.

 Free Image Hosting at www.ImageShack.us
 

 

By powiększyć kliknij na miniaturkę zdjęcia !