Nasze plany

 

Plan realizacji programu Ekozespołów

 

Cele:

  -Uświadomienie potrzeb racjonalnego korzystania z zasobów środowiska  naturalnego;

·       -Zmiana nawyków związanych z korzystaniem z wody i energii;
  -Kształtowanie nawyku segregacji odpadów;
  -Kształtowanie umiejętności pracy w zespole.

Zasięg działania: 

  -Szkoła,

  -Gospodarstwa domowe,

  -Rodziny.

Adresaci: 

  -młodzież gimnazjalna,

  -rodziny.

Osoby i instytucje wspierające program: 

  -Instruktor Ekozespołów,

  -Dyrekcja i nauczyciele szkoły,

  -Urząd Miasta w Augustowie.

 

Harmonogram działań :

Obszar działania

Działania i sposób realizacji

Termin realizacji

Sojusznicy wspierający działania

Czynności wstępne

Opracowanie harmonogramu działań ekozespołu.

Grudzień 2008

Instruktor ekozspołu

Promocja w szkole strony internetowej ekozespołu.

Styczeń 2009

Instruktor ekozespołu

Wykonanie wstępnego pomiaru śladu ekologicznego.

Styczeń 2009

Instruktor ekozespołu

Energia

Przeprowadzenie na godzinie wychowawczej zajęć dotyczących źródeł energii, ich oddziaływania na środowisko oraz sposobów oszczędzania, udokumentowanie w formie zdjęć.

Styczeń 2009

Nauczyciel fizyki, geografii i biologii, instruktor ekozespołu

Przygotowanie gazetki szkolnej na temat źródeł energii i sposobów ich oszczędzania, udokumentowanie w formie zdjęć.

Luty 2009

Nauczyciel języka polskiego, biologii

Monitoring zużycia prądu w domach:

·         Sprawdzenie stanów domowych liczników na początku i na końcu działań

·         Obliczenie zużycia energii i wynikających stąd oszczędności

·         Wdrożenie różnych sposobów oszczędzania energii elektrycznej w domu

·         Zdjęcia i filmy dokumentujące powyższe działania.

Luty – maj 2009

Rodzice

Przygotowanie i rozwieszenie w szkole etykietek i plakatów zachęcających i przypominających o oszczędzaniu energii elektrycznej, udokumentowanie w formie zdjęć.

Marzec 2009

Nauczyciel sztuki, instruktor ekozespołu, dyrektor szkoły

Woda

Przeprowadzenie na godzinie wychowawczej zajęć dotyczących sposobów oszczędzania wody, udokumentowanie w formie zdjęć.

Luty 2009

Nauczyciel biologii, instruktor ekozespołu

Przygotowanie gazetki szkolnej na temat oszczędzania wody w szkole i domu, udokumentowanie w formie zdjęć.

Marzec 2009

Nauczyciel języka polskiego, biologii

Monitoring zużycia wody w domach:

·         Odczyty liczników

·         Wdrożenie różnych sposobów oszczędzania energii elektrycznej w domu

·         Obliczenie zużycia wody w domu i wynikających stąd oszczędności

·         Zdjęcia i filmy dokumentujące powyższe działania.

Marzec – maj 2009

Rodzice

Przygotowanie i rozwieszenie w szkole etykietek i plakatów zachęcających i przypominających o oszczędzaniu wody, udokumentowanie w formie zdjęć.

Marzec 2009

Nauczyciel sztuki, instruktor ekozespołu, dyrektor szkoły

Przygotowanie dla uczniów klas I – III inscenizacji na temat oszczędzania wody, udokumentowanie w formie filmu, zdjęć.

Kwiecień 2009

Dyrektor szkoły, nauczyciel polonista, instruktor ekozespołu

Odpady

Akcja segregacji odpadów w szkole:

·         Przygotowanie plakatów zachęcających uczniów do segregacji odpadów ( butelki, puszki, baterie )

·         Zbiórka butelek plastikowych typu PET oraz aluminiowych puszek w ramach konkursu Polskie Dni recyklingu

·         Zbiórka zużytych baterii

·         Zdjęcia i filmy dokumentujące powyższe działania.

Luty – maj 2009

Dyrektor szkoły, nauczyciel biologii, instruktor ekozespołu, Urząd Miasta w Augustowie

Wywiad z pracownikiem Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta na temat zagospodarowania odpadów w Augustowie

Kwiecień 2009

Instruktor ekozespołu, nauczyciel polonista, Urząd Miasta w Augustowie

Opracowanie ulotek zachęcających do segregacji odpadów i rozdanie ich w środowisku lokalnym, dokumentacja w formie filmu lub zdjęć.

Marzec 2009

Nauczyciel sztuki i języka polskiego, instruktor ekozespołu

Segregacja odpadów domowych, zdjęcia i filmy dokumentujące powyższe działania.

Luty – maj 2009

Rodzice

Opracowanie ulotek zachęcających do wykorzystania na zakupy toreb wielokrotnego użytku i rozdanie ich w środowisku lokalnym, dokumentacja w formie filmu lub zdjęć.

Kwiecień 2009

Nauczyciel sztuki i języka polskiego, instruktor ekozespołu

Czynności końcowe

Wykonanie końcowego pomiaru śladu ekologicznego.

Maj 2009

Instruktor ekozespołu

Opracowanie sprawozdania dokumentującego pracę ekozespołu.

Maj/ czerwiec 2009

Instruktor ekozespołu

Instruktor Programu Ekozespołów: Agnieszka Górska